En tripp till åsen

Ja det kanske är på tiden att skriva lite här inne, ibland skrivs det inte för att vi inte gör något men nu på sommaren skriva det nog inte för att vi gör så mycket. 

I morse fick vi besök av herr Regn och fru åska, ett trevligt par som bokstavligen rensar luften när stämningen blir för tryckt. Vi bjöd på en frukost där vi skrapat ihop några brödbitar, kyl och frys är verkligen på noll när man kommer hem från semester. 

Jag har varit tröttheten själv idag, när frukosten var äten, Leo lekt och lagt sig för en sömntur så somnade även jag. Vid 10 väcktes jag av en pigg och alert Morgan som vaknat till. Han och Leo hade bestämt att vi skulle på utflykt och åsen stod på agendan, väskor packades och sen var det av. Vi har fått låna en bärryggsäck till Leo så han satt bra och spanade från Morgans rygg. Vi satte oss vid ett vindskydd och Leo åt lunch och vi drack te. Regnet droppade mot träden med kom inte ner till oss. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

På vägen hem gick Vi och pratade och helt plötsligt får jag syn på lilleman som somnat i väskan på ryggen. Vi tog ner honom och Morgan bar han i famnen uppför backar och över rötter. 
(null)

(null)

Svettiga åkte vi och storhandlade det var otroligt mycket folk på maxi men det gick ganska snabbt och när vi väl fått upp våra överfulla påsar avnjöt vi lite fika innan jag somnade på balkongen med boken på magen. Måste säga att jag trivs så bra med att vi båda är hemma. 

Morgondagen är oplanerad men känner jag oss rätt så fyller vi den snabbt. Kram på er